Jäätanssi

LieTa:ssa voi harrastaa jäätanssin yksilölajia soolojäätanssia. Myös paritanssijat ovat seuraamme tervetulleita.

Seurassamme on tällä hetkellä soolojäätanssin kilpailijoita. Treenaaminen tapahtuu K-ryhmän aikataulujen mukaisesti. Piruetit ja liu´ut kuuluvat osaksi jäätanssia, mutta hyppyjä ohjelmissa ei ole.

"Soolojäätanssi on nimensä mukaisesti tanssia jäällä ilman paria. Laji on jo pitkään ollut hyvin suosittu niin Pohjois-Amerikassa kuin useissa Euroopan maissa.

– Ranskassa soolojäätanssi on ollut supersuosittua jo neljännesvuosisadan, ja sillä on myös oma kansallinen kilpailujärjestelmänsä: neljä kilpailua ja niiden päätteeksi mestaruuskilpailut, kuvaa oman maansa tilannetta tätä nykyä Suomessa jäätanssivalmentajana työskentelevä Neil Brown." (lainaus skating finland).